27 March 2014

Aasta 2014

Tere kallid blogilugejad!

Käes on taas märtsikuu, mis paljudele põhikoolilõpetajale võis päris pingeline olla. Ning ka nüüdki ei parane olukord, sest ees on veel vestlused valitud koolidega.
Iga aasta ma imestan, et kuidas see blogi ikka nii populaarne on, aga ju siis tähendab see seda, et taolist blogi on vaja ning mujal infot on vähe. Aga te ei kujuta ettegi kui tore on teada, et seda blogi vaadatakse mitte ainult Tallinnast vaid ka Põlvast, Raplast, Pärnust, Viimsist, Tartust, Maardust, Keilast, Sauelt, Jõgevalt, Koselt, Haapsalust, Viljandist, Kloogalt, Ardust, Türilt ja Murastest. Ma siiralt loodan, et te tõesti olete siit blogist saanud mingisuguseid kasulikke teadmisi, mis on teid loodetavasti katsete protsessis aidanud.


Põhjus, miks ma siia kirjutan on hoopis selles, et ma sooviksin jagada Teiega kogemust minu enda koolist - Westholmist.
See, kes kandideeris Westusse teab, et igaüks pidi kirjutama oma eesti keele töö taha lühiessee "Miks just Westholmi kool?" Eesti keele tunni raames saime me neid katsetetöid näha ning parandada (loomulikult kontrollis õpetaja neid hiljem uuesti).  PS! Õpilane koodiga 100119 - sul ei läinud eesti keele katsetöö just kõige paremini.

Mis mind aga hämmastas olid justnimelt need mõtisklused.
Õpilased kirjutasid, et nendele tundub, et Westu on hea kool, hea söögi, hea õpikeskkonna ja heade õpetajatega. Eriti oli suur rõhk pööratud sellele, kui oluline on tulevastele gümnasistile mõistvad õpetad. Mida ma öelda oskan? Westholmis selliseid õpetajaid on täpselt 3, nimesid nimetamata.

Kohe ütlen, kes siia tulla soovivad, et koormus on siin mitte lihtsalt suur, vaid VÄGA suur. Paljude kontrolltööde tõttu peab sageli asju pähe tuupima, üldiselt sellest on õpilased 12.klassiks juba loobunud ning kasutatakse teiseid meetmeid (mida te kõik teate).

Võiks ju arvata, et 12.klassis, kui õpilastel on veel viimased pingutused jäänud, võiks õpetajad mõista kui raske on see lõpp. Palju kontrolltöid, hinnete parandamine ning mida kõike veel. Jah, muidugi. Kontrolltööd kontrolltööde otsa ning kedagi ei huvita. Absoluutselt mitte kedagi. Arvasin isiklikult, et uue direktori tulekuga asjad muutuvad paremuse poole, kuid need ainult halvenesid. Võin ausa südamega öelda, et 12.klass on olnud minu kõige halvem õppeaasta. Minu klassiõde küsis mult küsimuse, mis sobis olukorraga paremini kui mingi teine: "Kas selline mälestus peaksi meil koolist jääma?" Lõpmatud kontrolltööd, kibestunud suhtumine õpilastesse ning rikutud tervis.

Karjutakse ilma põhjuseta, hinded pannakse õpilase näo ning enda tuju järgi, õpetajad ei täida oma kohustusi ega seadusi ning kõike mida õpilane teha saab on nende käske täita ning kõike seda eelmalt vaadata.

Ajaloo ning süvaõpe inglise keele õpetajate puhul on olukord veelgi "parem". Inglise keele õpetaja armastab halbade hinnete panemist. Kui terve klass on ebaõnnestunud, siis temal on hea tuju. Kui on võimalus kellelegi tunnitöö eest "2" panna, siis ta seda ka teeb. Hindamisjuhend tema jaoks ei eksisteeri, ainus õpilane, kes viisi tunnis saab on tema lemmik, teised peavad kolmede ja kahtedega leppima. Ning mitte kedagi ei huvita.

Ajaloo õpetaja ei loegi vist töid ega arutlusi lõpuni läbi, vaid vaatab nime peale ning paneb hinde. Kusjuures selline eksperiment on läbi tehtud. Järeltöösse minev õpilane võttis ühe viielise töö ning kirjutas selle sõna-sõnalt maha. Soovite teada tulemust? Ilus hinne "2".

Neid lugusid on veel ja veel. Ükspäev korraldati meile 4 kontrolltööd. Kas teadsite, et seaduses on kirjas, et 1 kt päevas on lubetud?

Muidugi on tegelikult koolil ka plusse. Nagu toredad klassikaaslased ning puhvetis müüdav päevapraad. Ilmselt riigikaitse suund on ka väga huvitav valik. Kuid mina teades kõike seda, mida ma sellest kohast tean praegu, oleksin arvatavasti teinud põhikooli lõpus teise valiku.

Oma lugu kokkuvõttes tahaksin ma öelda, et kui sa oled uudishimulik ning õpihimuline nooruk, siis ära tule Westholmi, kuna see rikub sind lihtsalt kiiresti ära. (Samas ei sooviks ma Teid ka nõndaviisi mõjutada, kuna see peaks siiski Teie endi valik olema, mitte puhtalt minu sõnadest mõjutatud valik, mis on eelkõige minu viimaste kuude kirjeldus koolis)

Kindlasti on neid õpilasi, kellele see kool sobib, kuid mina isikikult ei suuda ära oodata, millal ma siit minema saan!


Kui teil on mingeid küsimusi või palveid, millega ma teid aidata saan, siis palun, kirjutage kommentaaridesse ning üritan vastata võimalikult kiiresti! :)



1 comment:

Anonymous said...

Hey! Lugasin siit, et käisid aastaid tagasi ka 32.keskkooli katsetel. Kuidas ja kust sa tulemused teada said? Kui õpikeskkonnast, siis kuidas sinna sisse saada?